Skip to content

Tylko we Wrocławiu!

Styczeń 28, 2011

Tramwaje na Grabiszyńską nie wrócą, bo nie mieszczą się na pętli.

„Już w sobotę tramwaje linii 5 i 20 miały dojeżdżać ponownie do cmentarza Grabiszyńskiego. Prace zostały zakończone i pozostał tylko odbiór techniczny. Okazało się, że tramwaje się na pętli nie mieszczą – 3 słupy trakcji są za blisko, i żeby je minąć, trzeba by było demontować lusterka.”

AKTUALIZACJA 31.01 – „We wtorek miasto przeprowadzi kolejną jazdę próbną na pętli Grabiszyńska. Poprzednia wykazała, że nie mieszczą się tam tramwaje. Projektant i wykonawca uznali w poniedziałek, że to nie ich wina, tylko tramwaju, który był za szeroki.”

Nie dbamy o torowiska. Co nie na Euro – to się we Wrocławiu nie liczy.

„(…) We Wrocławiu budujemy tory, ale nie potrafimy o nie zadbać. Na Curie-Skłodowskiej i na moście Zwierzynieckim tramwaje mają ograniczenia prędkości do 30 i do 10 km/h ze względu na stan techniczny torowisk. I nie zmieni się to przez następne 3 lata, bo dopiero w 2014 roku pojawią się tam robotnicy. To niestety tylko jeden z wielu podobnych przykładów. (…)

Zupełnie jak w XIX wieku wciąż we Wrocławiu motorniczy wychodzi i ręcznie przestawia wajchę zwrotnicy. (…)

Wielkim problemem, z którym wciąż musimy się uporać jest fatalny stan wrocławskich torowisk. Ogólnie sprawa wygląda tak: budujemy tory, ale potem z nimi nic nie robimy. Tory niszczeją, coraz bardziej się rozsypują i dochodzi do wykolejenia. Z danych MPK wynika, że 30 do 50 procent wykolejeń (a w tych w ubiegłym roku było ponad 80) to efekt fatalnego stanu wrocławskich torowisk. I co? I nic. (…) Jeśli już pojawia się program naprawy torów wybierane są nie te, które są w najgorszym stanie, ale te, których potrzeba do euro. (…)

We Wrocławiu nie ma nawet szlifierki do torów, której używa się właśnie do dbania o torowiska. – Przed wojną w mieście taka była, działała też w czasach PRL-u. Dziś ma już 90 lat i jest obiektem muzealnym. (…)

Jednym z efektów tego stanu rzeczy jest fakt, że mamy najwolniejsze tramwaje w Polsce. (…)”

Światła: Piesi czekają na tramwaj, który nie jeździ

„Wrocław, ul. Świeradowska. Piękne, nowe torowisko jest już gotowe na Tramwaj Plus, który pojawi się tam najwcześniej w połowie przyszłego roku. Piesi jednak już dziś, chcąc przejść przez tory muszą czekać na czerwonym świetle. I to wcale nie jest błąd – to świadome działanie. Z oszczędności.”

Advertisements
No comments yet

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: