Skip to content

Pro205WrAs v2.0

Luty 4, 2011

Wiedzieliśmy, że prędzej czy później to się stanie. Po rozstrzygnięciu przetargu na 250 milionów (złotych?), było już pewne, że dzień w którym ogóry znikną z naszych torów, nastąpi niebawem. Co jednak ma je zastąpić? Dalsza współpraca z Pilznem była pewna. Za tą niebagatelną sumę* dostaniemy 31 nowych dwukierunkowych, niskopodłogowych Škodillaków. Z racji, że te mają ograniczone pole do manewru (bo nie mogą wszędzie wjechać) będą odpowiedzialne jedynie za obsługę tramwaju minus. Żeby nie wyszło na to, że mamy nowoczesną armię składów, która obsługuje tylko cztery linie, a na pozostałych 18 to tylko kupy złomu na kółkach jeżdżą, zamówiliśmy coś jeszcze. A mianowicie, 8 nowych WrAsiątek. (Tylko dlaczego nie dwieścieszóstek?) Niespełna trzy miesiące temu, w pewnej hali przy Legnickiej można było, przez otwarte wrota, ujrzeć, nie jeden, a pięć (!) tramwajów składanych jednocześnie! Pasiastym wyglądem nie różnią się znacząco od swoich poprzedników.

Od zeszłego poniedziałku na Czwórce można podziwiać dwa wypolerowane tyłeczki naszych nowiutkich prądożerców, „dziewiętnastki” i „dwudziestki”. Z fotelami jeszcze zapakowanymi w woreczki i urzekającym zapachem świeżości.

W jakimże szoku byłem gdy udało mi się zajrzeć do środka! Czekało tam na mnie wiele niespodzianek.
Po pierwsze, w całym składzie zainstalowano telewizję:




Wreszcie mamy kamerkę z przodu! Nasze prośby zostały wysłuchane. Na pulpicie pojawił się nowy klawisz „Blokada drzwi III członu”. Klasę pasażerską umila teraz pstrokatość tapicerki w literki „wu„. Cóż to za dziwaczny trend?

Najbardziej szokującą nowinką, czymś po czym cały kwadrans zbierałem swoją szczękę spod pulpitu, jest elektroniczny podgrzewacz do napojów. Wyposażony również funkcję schładzania! No, no, no! Będzie się można cieszyć gorącą kawą cały ranek i od razu schłodzić flaszkę na wieczór!

Niezmienione natomiast zostały największe mankamenty tego pojazdu – przyciski sterowania drzwiami z lewej strony pulpitu. Jak ma to poprawić komfort prowadzenia tramwaju, który jest sterowany lewą ręką? Lewa ręka jest zawsze zajęta trzymając zadajnik jazdy, prawa natomiast co chwile sięga przez cały pulpit na lewą stronę aby obsłużyć drzwi? Czy projektant tego pojazdu kiedykolwiek zasiadał za jego sterami? Nie mówiąc już o pedale czuwaka zamontowanym na podniesieniu, który po trzech godzinach wciskania robi się dość niewygodny.
Nowy WrAs, wyposażony jest, tak jak jego starsi bracia, w jedynie dwie piasecznice z przodu, na cztery wózki w całym składzie.

Podsumowując, jestem bardzo zadowolony z powiększenia taboru o nowe Protramy. Co by o nich nie mówić, są to jednak dobre wozy.

– – –

*obniżka pensji dla motorniczych gratis.

Advertisements
No comments yet

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: